Ogólne Warunki Sprzedaży W STALOWYM CENTRUM SERWISOWYM
z dnia 01.12.2025
§ 1 Postanowienia ogólne
1.1. Kupujący kupuje materiał po cenach i na warunkach wskazanych w ofercie złożonej przez Tesko Steel sp. z o.o. oraz w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży Tesko Steel sp. z o.o.
1.2. W razie rozbieżności pomiędzy ofertą Tesko Steel sp. z o.o., a Ogólnymi Warunkami Sprzedaży Tesko Steel sp. z o.o. rozstrzygające znaczenie ma oferta Tesko Steel sp. z o.o.
1.3. Oferta złożona przez Tesko Steel sp. z o.o. jest ważna przez okres 3 dni od dnia jej złożenia lub do wyczerpania zapasów. Oferta nie stanowi rezerwacji materiału.
§ 2 Ceny i płatności
2.1.CENA
2.1.1, Ceny wskazane w ofercie są cenami netto. Do ceny należy doliczyć podatek VAT oraz inne należności publicznoprawne, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2.2. PŁATNOŚĆ
2.2.1. O ile strony nie ustaliły inaczej Kupujący reguluje swoje zobowiązania na rachunek bankowy oraz zgodnie ze wszystkimi pozostałymi warunkami wskazanymi na fakturze.
2.2.2. Warunkiem uzyskania wydłużonego terminu płatności jest otrzymanie w odpowiednie wysokości ubezpieczenia w firmie zabezpieczającej należności Tesko Steel sp. z o.o. lub przedłożenia innych zabezpieczeń wskazanych i zaakceptowanych przez Tesko Steel sp. z o.o.
2.2.3. Termin płatności liczy się od dnia sprzedaży wyrobów gotowych.
2.2.4. Dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego Tesko Steel sp. z o.o. W przypadku wystąpienie opóźnienia w zapłacie, Sprzedający ma prawo naliczenia Kupującemu odsetek ustawowych lub umownych. W razie wystąpienia uzasadnionych podstaw do stwierdzenia, że Kupujący może nie dokonać płatności, Sprzedającemu przysługuje prawo zażądania dokonania płatności całej należności gotówką lub przelewem przed realizacją zamówienia. Sprzedający może również zażądać dodatkowych zabezpieczeń płatności.
2.2.5. W przypadku nieterminowych płatności, niezależnie od przysługujących Tesko Steel sp. z o.o. odsetek, Sprzedający ma prawo wstrzymać i/lub anulować pozostałe do realizacji dostawy a także obciążyć Kupującego dodatkowymi kosztami z tytułu realizacji dostawy i/lub wytworzenia materiałów.
2.2.6. W przypadku, gdy Kupujący nie zrealizuje płatności w wyznaczonym na fakturze terminie i po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu do zapłaty, Sprzedający ma prawo do dokonania zbycia wierzytelności wobec Kupującego. Ponadto Sprzedający ma obowiązek zgłoszenie należności przeterminowanych do firmy ubezpieczeniowej, zgodnie z własną umową z ubezpieczycielem w określonym terminie zapadalności.
2.2.7. Nie dopuszcza się regulowania należności Sprzedającego wynikających z zamówienia poprzez potrącenie wierzytelności Kupującego wobec Sprzedającego bez jego pisemnej, uprzedniej zgody.
2.2.8. Tesko Steel sp. z o.o. zastrzega sobie prawo własności sprzedanych produktów do momentu uregulowania zobowiązań Kupującego w pełnej wysokości.
2.2.9. W przypadku braku należności na koncie bankowym w wyznaczonym na fakturze terminie płatności, Sprzedający może w trybie odwrotnym zażądać od Kupującego natychmiastowego wydania mu całości bądź części materiałów, za które nie została dokonana płatność. Miejsce wydania materiałów wskazuje Sprzedający. Koszty wydania materiałów ponosi w całości Kupujący. W sytuacji stwierdzenia, że zwrot materiałów w formie dostawy jest niemożliwy, Sprzedający ma prawo wskazać do wydania, według własnego uznania, inne materiały lub przedmioty, których wartość jest nie mniejsza niż wartość niezapłaconych przez Kupującego zobowiązań.
2.2.10. Zgłoszenie ewentualnych reklamacji nie upoważnia Kupującego do wstrzymania jakichkolwiek płatności wobec Sprzedającego.
2.2.11. Inne warunki ustalania cen oraz płatności niż określone w niniejszym paragrafie wymagają wyraźnej zgody, Tesko Steel sp. z o.o.
§ 3 Dostawy
3.1. Podstawową formą sprzedaży jest wydanie materiału w siedzibie Tesko Steel Sp. z o.o. chyba, że strony postanowią inaczej z zachowaniem postanowień § 1 oraz § 5 ust. 1. W takim przypadku zastosowanie znajdują dalsze ustępy niniejszego §.
3.2. Materiał jest dostarczany w terminach i na adres wskazany w ofercie Tesko Steel sp. z o.o. na warunkach INCOTERMS 2020
3.3. Tesko Steel sp. z o.o. nie odpowiada za opóźnienia w dostarczeniu materiału ani za jakiekolwiek szkody wynikające z takiego niewykonania obowiązków ani za inne skutki powstałe w wyniku opóźnienia dostaw jeżeli jest to spowodowane okolicznościami niezależnymi od Tesko Steel sp. z o.o. W szczególności przez takie okoliczności rozumie się siłę wyższą jak stan epidemii, trzęsienie ziemi, katastrofy naturalne lub przemysłowe, strajk, opóźnienia u dostawcy, zdarzenia losowe, działania wojenne lub akty terroryzmu, awarie lub inne zdarzenia z uzasadnionych przyczyn pozostających poza kontrolą Tesko Steel sp. z o.o.
3.4. Tesko Steel sp. z o.o. może dostarczyć materiał swoimi środkami transportu lub za pośrednictwem przewoźnika lub spedytora.
3.5. Zwłoka Tesko Steel sp. z o.o. w dostarczeniu materiału uprawnia Kupującego do odstąpienia od realizacji zamówienia w części materiału w zwłoce, przy czym przed skorzystaniem z tego prawa Kupujący jest zobowiązany pisemnie wezwać Tesko Steel sp. z o.o. do dostarczenia materiału i wyznaczyć w tym celu dodatkowy odpowiedni termin z zastrzeżeniem, iż w razie uchybienia dodatkowemu terminowi Kupujący będzie uprawniony do skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, w części materiału którego zwłoka dotyczy.
3.6. Kupujący zobowiązuje się, że całość zamówionych materiałów zostanie przez niego odebrana:
3.6.1. W przypadku odbioru materiału poza siedzibą Sprzedawcy - w dniu roboczym w którym następuje dostawa materiału,
3.6.2. W przypadku odbioru materiału w siedzibie Sprzedającego - najpóźniej w 3-cim dniu roboczym od daty wskazanej w potwierdzeniu zamówienia jako termin realizacji zamówienia.
3.7. Niedotrzymanie uzgodnionych terminów odbioru materiału przez Kupującego uprawnia Sprzedającego do przyjęcia materiału na przechowanie na koszt Kupującego. W takim przypadku Sprzedający będzie jednocześnie uprawniony do:
3.7.1. (jednostronnego) zwiększenia ceny sprzedaży materiałów o 8 EUR/t za każdy rozpoczęty miesiąc przechowywania; lub
3.7.2. wystawienia faktury obejmującej koszty magazynowania, w wysokości 8 EUR/t za każdy rozpoczęty miesiąc przechowywania;
§ 4 Gwarancje
4.1. Tesko Steel sp. z o.o. udziela następujących gwarancji :
4.1.1 Materiał zimnowalcowany
Gwarancji udziela się:
- W zakresie korozji: 6 m-cy na wyroby dostarczone w stanie oliwionym.
- W zakresie własności mechanicznych dla stali od DC03 do DC07 oraz dla stali HC jest gwarantowana przez 6 miesięcy, dla pozostałych gatunków nie jest gwarantowana.
- W zakresie braku linii płynięcia:
- ze stali w gatunkach DC03, DC04 i DC05 o rodzaju jakości powierzchni A i B gwarantowana jest przez 6 miesięcy,
- ze stali w gatunkach DC01, o rodzaju jakości powierzchni B gwarantowana jest przez 3 miesiące.
4.1.2. Materiał ocynkowany
Gwarancji udziela się:
- W zakresie korozji: 3 m-ce na wyroby dostarczone w stanie pasywowanym lub oliwionym.
- W zakresie własności mechanicznych:
- 1 m-c dla gatunków stali DX51D, DX52D i DX53D i dla gatunków stali konstrukcyjnej
- 3 m-ce dla stali bake - hardening,
- 6 m-cy dla gatunków stali DX54D, DX55D, DX56D I DX57D z wyłączeniem stali bake – hardening.
- W zakresie braku linii płynięcia przy rodzajach jakości powierzchni B lub C:
- 3 m-ce dla stali bake-hardening, jeżeli temperatura przechowywania jest poniżej 50°C,
- 6 m-cy dla gatunków stali DX54D, DX55D, DX56D oraz DX57D,
- dla pozostałych stali nie określono wymagań czasowych.
4.1.3 Materiał gorącowalcowany
Gwarancji udziela się:
- W zakresie korozji na materiale trawionym (z usuniętą zgorzeliną): 3 m-ce na wyroby dostarczone w stanie oliwionym.
- W zakresie własności mechanicznych Tesko udziela 3 miesięcznej gwarancji. Wyjątek stanowią gatunki stali od DD12 do DD14, na które udzielana jest 6 miesięczna gwarancja, a gatunek DD11 nie jest objęty gwarancja z tytułu własności mechanicznych.
4.2. Okres gwarancji rozpoczyna się od dnia, w którym Kupujący został poinformowany, że materiał jest gotowy do wysyłki.
§ 5 Przyjęcie materiału i reklamacje
5.1.Reklamacja materiałów.
5.1.1. Kupujący jest zobowiązany do zbadania materiału pod względem ilościowym i jakościowym natychmiast po jego otrzymaniu oraz do niezwłocznego powiadomienia Sprzedającego o wykrytych w trakcie tego badania niezgodnościach.
5.1.2. Reklamacje dotyczące jakości materiału muszą być zgłoszone niezwłocznie, lecz nie później niż w okresie trwania udzielonej przez Tesko Steel Sp. z o.o. gwarancji na poszczególne wyroby.
5.1.3. Reklamacje dotyczące ilości materiału muszą być zgłoszone niezwłocznie, lecz nie później niż jeden dzień roboczy od daty odbioru materiału.
5.1.4. Reklamacje będą rozpatrywane tylko co do materiałów w stanie takim jak zostały dostarczone, dodatkowo nieuszkodzonych.
5.1.5. Warunkiem rozpoczęcia procedury reklamacyjnej jest skuteczne dostarczenie przez Kupującego dostępnymi dla obu stron środkami przekazu :
- krótkiego opisu przyczyny reklamacji – wady materiału, braku ilościowego lub jakościowego
- dokumentacji zdjęciowej.
5.1.6. Jeżeli reklamacja okaże się bezzasadna koszty postępowania reklamacyjnego obciążają w całości Kupującego.
5.1.7. W przypadku zasadności reklamacji, Sprzedający może, według własnego uznania i wyboru, naprawić lub usunąć powstałe wady, lub wymienić wadliwy materiał na nowy, lub obniżyć cenę lub odstąpić od zamówienia, jeśli cena nie została jeszcze zapłacona.
5.1.8. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu uznanej reklamacji jest w każdym przypadku ograniczona do 100% wartości wadliwego materiału, którego to wada powstała wyłącznie w skutek rażących i celowych zaniedbań Sprzedającego podczas realizacji zamówienia. Oznacza to, że Sprzedawca w żadnym wypadku nie będzie odpowiadał za jakiekolwiek ewentualne koszty bezpośrednie i/lub pośrednie powstałe u Kupującego i/lub firmy z nim współpracującej, w tym szczególnie z tytułu:
- zatrzymania produkcji,
- przetwarzania materiału,
- utraty przychodów i zysków,
- dodatkowych badań.
5.1.9. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku terminowego uregulowania zapłaty za dostarczony materiał.
5.1.10. Tesko Steel sp. z o.o. zastrzega sobie tolerancję ilościową zgodną z tolerancją ilościową potwierdzaną przez hutę w realizacji zamówienia w zakresie +/- 10 %.
5.1.11. Wymagania dotyczące parametrów technicznych, jakościowych, atestów i certyfikatów winny być określone przez Kupującego w sposób wyraźny oraz wprost w zapytaniu ofertowym, w odpowiedzi, na które Tesko Steel sp. z o.o. przedstawia ofertę.
5.1.12. Atesty, certyfikaty i inne dokumenty potwierdzające jakość materiału dostarczane są wraz z dostawą materiału lub niezwłocznie po realizacji dostawy.
5.1.13. Niespełnienie warunków, o których mowa w ust. 1-5 może skutkować odmową uznania reklamacji w zależności od decyzji Tesko Steel sp. z o.o.
5.1.4. Wyłącza się odpowiedzialność Tesko Steel sp. z o.o. z tytułu rękojmi.
5.2. Reklamacja transportowa
5.2.1. W celu skutecznego zgłoszenia reklamacji w transporcie materiału do klienta, każdorazowo należy:
- Wpisać na dokumencie WZ adnotację dotyczącą rodzaju powstałej szkody.
- Sporządzić przez klienta protokół szkody transportowej zawierający szczegółowy opis uszkodzonego materiału wraz z dokumentacją zdjęciową. Protokół musi każdorazowo zostać podpisany przez kierowcę.
- Dopuszcza się zgłoszenie szkody na formularzu klienta, który musi zawierać następujące informacje:
- Dane zgłaszającego reklamację:
- Data zgłoszenia;
- nazwa firmy;
- adres;
- numer telefonu;
- adres e-mail;
- osoba do kontaktu.
- Dane dotyczące przesyłki i transportu:
- numer listu przewozowego /CMR;
- data odbioru dostawy;
- miejsce dostawy/rozładunku;
- nazwa przewoźnika;
- numer rejestracyjny pojazdu.
- Dane dotyczące reklamowanych materiałów:
- numer zamówienia lub WZ
- szczegóły reklamowanej przesyłki:
- numer paczki (kod paskowy),
- nazwa wyrobu,
- ilość ( kg/szt),
- rodzaj uszkodzenia (np. zgięcie, otarcie, korozja).
- Opis uszkodzenia i okoliczności:
- Szczegółowy opis powstałego uszkodzenia (co dokładnie zostało uszkodzone, jaki jest charakter uszkodzenia i jak duże są szkody),
- Okoliczności stwierdzenia szkody (kiedy i w jakich warunkach stwierdzono uszkodzenie – np. w trakcie rozładunku, po otwarciu plandeki, na placu składowym, itp.)
- Wpis w liście przewozowym/CMR (czy szkodę odnotowano na liście przewozowym? Jeśli tak, kto dokonał wpisu: kierowca, pracownik odbierający?).
- Zdjęcia uszkodzonego materiału na pojeździe: - dokumentacja fotograficzna musi zawierać, zdjęcie uszkodzonego materiału wraz z widocznym numerem rejestracyjnym naczepy oraz zdjęcia poszczególnych uszkodzeń materiału.
- Wymagane załączniki
- Kopia listu przewozowego / CMR z adnotacją o szkodzie,
- Kopia dokumentu WZ,
- Podpis Kierowcy (imię i nazwisko)
- Podpis zgłaszającego reklamację / osoby upoważnionej (Imię i nazwisko, pieczątka firmowa).
§ 6 Postanowienia końcowe
6.1. W razie nieważności któregokolwiek postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży Tesko Steel sp. z o.o. pozostałe postanowienia pozostają w mocy, a postanowienie nieważne zostanie zastąpione postanowieniem o treści najbardziej do niego zbliżonej.
6.2. Ogólne Warunki Sprzedaży są dostępne na stronie internetowej Tesko Steel sp. z o.o. www.teskosteel.com.pl w zakładce Ogólne Warunki Sprzedaży i są udostępniane w taki sposób, aby Klient mógł je przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności.
6.3. Zmiana postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży Tesko Steel sp. z o.o. jest możliwa z ważnych powodów według uznania Tesko Steel sp. z o.o. i następuje poprzez publikację tekstu jednolitego (uwzględniającego zmiany), na stronie www.teskosteel.com.pl w zakładce Ogólne Warunki Sprzedaży i jest skuteczna z dniem ogłoszenia.
Pliki do pobrania:

